onsdag den 8. februar 2012

Bryllups minialbum

Minialbum jeg lavede til min nabos datter.
Hun var ikke ret gammel da hun spurgte mig om jeg ville sy hendes brudekjole, når hun engang skulle giftes - så da hun 20 år senere kom og spurgte om jeg stadig ville - jamen selvfølgelig ville jeg det.








Brudeparret på den store dag...


Tegningen jeg lavede og materialerne til kjolen..
Det kan ikke ses på billedet, men der er faktisk
syet 750 perler på kjolen... så de 4 bøtter perler på
billedet rakte ikke langt....

16 kommentarer:

  1. Er der noget du ikke kan?? ;o)Hold da op en romantisk album, med mange fine detaljer (som altid fra dig)Også kan du også tegne de smukkeste kjoler OG SY DEM. Du er da super kreativ på mange områder - lucky you. KH 10na

    SvarSlet
  2. Hold da op - en brudekjole - er du så færdig, sikke du kan, og det album oser jo af romantik - super-superflot begge dele.

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt,...
    Bådekjolen og albummet..
    Hvor må hun være stolt over at kende dig..

    SvarSlet
  4. Åeee Vivi, et yndigt lille album, og som du selv skriver på min blog, "lever" albummet først når der er kommet billeder i, så dejligt at se et album fra din hånd der er indviet, og en yndig brudekjole du har syet, den brud var heldig med naboen må jeg sige, hvad har du egenligt arbejde med? jeg gætter på det må ha været noget hvor du har kunne bruge din kreativitet, måske syerske?
    Jeg har også lovet Lause at sy hendes konfirmations kjole til efteråret, når hun skal nonfirmeres, som det heder nu om dage. men tak for et dejligt kik og knus morkaren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er go' til at gætte, jeg er uddannet beklædningsdesigner/ mønsterkonstruktør og mediegrafiker, har syet hos en buntmager - været konfektionssyerske - modelsyerske - har haft min egen systue i 8 år, hvor jeg mest syede dansekjoler, squaredace dragter og contry og western udstyr. Jeg har arbejdet hos Stof 2000, undervist i kreative fag på aftenskoler og i forskellige projekter for voksne.....så jo jeg har stort set altid arbejdet med kreative ting...

      Slet
    2. JEG TÆNKTE DET NOK, Vivi du har jo en skøn uddannelse bag dig, hvor du har kunne bruge din veludviklet form og farvesans.
      Jeg har jo også været syerske i min ungdom, både konfektions og skindsyning, men det er snart så mange år siden (44år)men jeg syr da stadig mit eget tøj, aftenskole undervisning har jeg også prøvet, men det var porselænsmaling. knus morkaren.

      Slet
    3. Hold da op, det var noget af en uddannelse(r) og erfaringer. Det må ha været hårt men også et fantastisk arbejde:)

      Slet
  5. Wauw sikke en smuk brudekjole og smukt album.

    SvarSlet
  6. Hold nu op. Kan du også sy ? Det er da utroligt med dig.
    Og sikke en smuk kjole - og sikke et smukt album. Så fyldt med romantik og smukke billeder. WAUUUUUU...

    SvarSlet
  7. Super flot minialbum , der er bare tænkt på alt ned til de mindste detaljer :)

    SvarSlet
  8. Super romantisk minialbum, passer helt perfekt til brudeparret og en smuk smuk kjole :)

    SvarSlet
  9. Tak for alle jeres søde kommentarer, der er selvfølgelig mange flere billeder i albummet, men de er gemt i foldemapperne og bag på tagsene.... 28 billeder tror jeg der er....

    SvarSlet
  10. Det er meget smukt og romantisk.

    SvarSlet
  11. Wauooo wauooo og mere wauoooo. Hold fast hvor er du dygtig. Skønt skønt minialbum, der bare er super romantisk. Og kjolen..... den er underskøn. Hvem ville ikke ønske at blive gift i så smuk en kjole.

    Rysse

    SvarSlet
  12. Ja hvorfor kommer det ikke bag på mig, at du også kan syg brudekjole, jeg tror aldrig jeg har "mødt" en så kreativ person før:)
    Hvad kan jeg sige om kjolen og albummet: SMUKT-FANTASTISK-UTROLIG:)

    SvarSlet