onsdag den 11. februar 2015

Opbevaring af dies

Som de fleste andre scrappere, (tror jeg da...), syns jeg det er svært, at finde opbevarings løsninger til alle vores "go'e sager".... Jeg er så heldig, at have mit eget scraprum, så jeg skal ikke bøvle med at stuve tingene væk, hver gang jeg er færdig med et projekt, så jeg har fundet på følgende løsninger til mine dies:

Tim Holtz/Sizzix, Spellbinders og diverse dies-sæt,
har jeg i en rullevogn fra Jem og Fix

Embossingfoldere, Tim Holtz/Sizzix strip-dies og
diverse "tynde" dies har jeg i en plast-kommode fra Biltema

Strip-dies'ene får lidt støtte af  et alfabet...

De "tynde" dies, er sat på magnetplader fra Hobbyboden,
og puttet i frugt-poser med lynlås, fundet i Fakta.

Poserne er af kraftigt plast, så det er nemt at "bladre" i dies'ene,
det fungerer nærmest som en arkivskuffe

Jeg har delt magnetpladerne, så de passer i poserne
og limet dem på tyndt pap. (Pladerne er selvklæbende)

Poserne kan også nemt tages "med på tur", hvis det
skulle være! Det sker nu kun yderst sjældent, da jeg er
rimelig "øm" over mine dies. ( En af mine særheder...)

***

Tak fordi du kiggede forbi....
Ha' en dejlig dag....

14 kommentarer:

  1. Sikke nogle super gode ideer, tak fordi du delte ....
    Go'dag

    SvarSlet
  2. Sidde nogen fede opbevarings ideer, dem vil jeg notere mig bag øret, for der er sikkert noget af det jeg kunne bruge. Dog tror jeg ikke jeg ville turde placere mine tynde dies på den vogn, tror den ville brase sammen med et brag!
    De frugtposer er det nogen de har altid og hvilken størrelse magnet ark kan der ligge i?

    SvarSlet
    Svar
    1. I vores Fakta er poserne en standardvare - de ligger i frugtafdelingen. Tror de kostede ca 20 kr. for en pakke med 10 stk.
      Magnetpladerne er i a4 str. - jeg deler dem i 4, så passer de i poserne. De skal være lidt mindre end posen, ellers kan de ikke tages ud.

      Slet
  3. Rigtig gode ideer til opbevaring af dies, som du har fundet her Vivi.

    SvarSlet
  4. Og hvor er den plastkasse fra hvor du har poser med magnetplader i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en kommode med 3 skuffer - jeg har fundet den i Biltema.

      Slet
  5. Det ser meget overskueligt ud... God løsning du har for dien MANGE dies. :-).

    SvarSlet
  6. Denne vogn måtte da gerne stå her, (med indhold) det hele lyser af ordenssans, og hvor køber man det. knus morkaren.

    SvarSlet
  7. Ja, har man sådan en orden, er der da ikke noget man ikke kan finde. Det ser super fint ud. Jeg er enig med morkaren at det kunne være rigtig godt at vide, hvor den (ordenssansen) købes. Jeg ser den aldrig i reklamerne.

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Sikke nogle gode ideer. Tak fordi jeg måtte få lov at se med. Nu må jeg ud og investere...

    SvarSlet